Kalaulah Allah ciptakan manusia tetapi tidak memberikan panduan kepada manusia mengenai 
cara untuk hidup, maka zalimlah Allah. 

FITNAH WANITA : JANGAN DIBUAT MAIN MAIN!!! BUKAN PERKARA ENTENG!!! eEvKcrHz6P

Sebagaimana zalimnya pencipta kereta tetapi 
tidak menyediakan manual penggunaan kereta. 
Maha Suci Allah dari sifat zalim, bahkan Allah 
adalah tuhan yang Maha Adil. Tidak sesekali 
Allah menzalimi manusia melainkan manusia 
sendirilah yang menzalimi diri mereka.

Hakikatnya, manusia dicipta beserta panduan 
bagaimana untuk hidup. Panduan-panduan itu menjelaskan banyak perkara. Itu boleh, ini pula 
tak boleh. Itu disuruh, ini pula dilarang. 


Di sebalik kesemuanya, ada hikmah besar yang tersembunyi untuk kebaikan ummat manusia. Demikianlah aturan Allah yang Maha Bijaksana.

Salah satu panduan yang diberikan oleh Allah – 
dan disampaikan melalui lisan Rasul-Nya yang 
mulia – adalah betapa pentingnya menjaga diri 
dari fitnah kaum wanita.

Sabda Nabi s.a.w :

ما تركت بعدي فتنة أضر على الرجال من النساء
” Tidak aku tinggalkan fitnah yang lebih 
dahsyat ke atas kamu selepas 
pemergianku melainkan fitnah 
kaum wanita
[ H.R Bukhari ]

FITNAH

Dalam kalangan orang kita, fitnah yang difahami 
lebih bersifat tuduhan yang tidak benar. Jika 
seseorang menuduh atau mendakwa perkara 
yang bohong, maka itu dinamakan sebagai 
fitnah. 

Namun dari segi bahasanya, fitnah juga membawa maksud Al-Ikhtibar, Al-Ibtila’dan Al-Imtihan di mana semuanya berkisar dalam makna ujian dan cubaan, sebagaimana disebut oleh Imam Ibn Hajar, Ibn 
Manzur dan lain-lain.

Salah satu makna fitnah yang bertepatan dengan 
takrifan di atas adalah nas dalam hadith yang 
dinyatakan sebelum ini. 

Iaitu tidak ada ujian atau cubaan yang lebih 
besar ditinggalkan oleh Nabi s.a.w ke atas 
ummatnya melainkan ujian dan cubaan dari 
kaum wanita.

TEBALNYA IMAN ???

“Takpe, aku tahu jaga diri. Janganlah rigid 
sangat. Aku dan dia cuma contact atas dasar 
kerja, dan sesekali berkongsi masalah. Tak 
ada melibatkan hati pun, jangan risaulah. 
Lagi pun dia bukan taste aku..”.

Demikian jawapan si jejaka berjanggut sejemput 
apabila ditegur.

Pemerhatian saya, ramai lelaki menganggap 
fitnah wanita hanya menyentuh perihal hati, 
atau lebih jelas, soal jatuh hati. Maknanya, 
selagi mereka mampu jaga hati dari jatuh hati, 
atau selagi mereka yakin mereka tidak akan 
jatuh hati, maka tidak ada apa yang hendak 
dirisaukan.

“Alah. Aku dah ada tunang. Tunang aku kawan 
baik dia kot. Takkanlah nak jatuh hati pulak. 
Kitorang just rapat, tu je..”

“Mustahillah nak ada apa-apa perasaan. Aku 
dah anggap dia macam adik aku sendiri..”

Seorang lagi juga dengan nada yang sama : 

 Aku dah anggap dia macam kakak aku sendiri, 
takde apa-apa lah..”

MEREKA LUPA

Dalam jawapan-jawapan senang hati tersebut, 
mereka terlupa satu perkara. Justeru hadirnya 
tulisan ini untuk mengingatkan bukan hanya 
mereka, bahkan diri sendiri juga.

Syaitan itu tugasnya menggoda lelaki dan wanita 
untuk jatuh hati dan berputik perasaan cintakah?

Bagaimana kalau saya katakan, syaitan sebenarnya 
tidak pernah menolong dua manusia untuk jatuh 
cinta, bahkan itu sama sekali bukan kerja syaitan. Bagaimana?

Semak balik apa ayat berlepas diri syaitan dalam 
Al-Quran. 

Katanya : “Allah menjanjikan perkara yang benar sedangkan aku menjanjikan perkara bathil dan 
aku memungkiri semua janji-janji aku. 

Dan antara aku dan engkau – wahai manusia yang disesatkan – tidak ada apa-apa melainkan aku ajak engkau ke arah kejahatan dan engkau mengikut aku. Jadi jangan engkau mencela aku sebaliknya engkau celalah diri engkau sendiri”.
Kata-kata syaitan ini termaktub dalam Surah Ibrahim.

Cinta suatu yang suci. Jatuh hati atas dasar 
cintakan agama, mahu memiliki zuriat dan 
membina sebuah perkahwinan yang halal adalah 
hasrat dan tujuan yang suci. Syaitan tidak 
membantu benda yang suci. Dia hanya 
membuka pintu kejahatan dan kekotoran.

Justeru, yang digoda antara lelaki dan wanita 
bukan untuk jatuh hati, tetapi untuk melakukan 
perkara-perkara faahisyah ( keji ) dan mungkar!

Matlamat godaan adalah supaya berlaku zina. 
Itu perlu diingat. Bukan matlamat godaan supaya bercinta dan berkahwin, tidak sama sekali. Kalau 
tak sampai berzina, dapat mukaddimah zina pun 
jadilah. Itu target syaitan.

Maka apabila dua anak adam berlainan jantina berhubung atas sesuatu tujuan yang syar’ie 
sekalipun, syaitan tidak akan duduk diam. 
Meskipun kedua-duanya tidak ada alasan untuk 
jatuh hati antara satu sama lain, tetapi mereka 
masih punya alasan untuk jatuh nafsu antara 
satu sama lain!

KECELAKAAN
Ada jejaka berkecil hati dan bersedih apabila hasrat hatinya ditolak oleh seorang wanita. Hatinya sudah berpaut, tetapi takdir tidak menyebelahinya. Terasa menyesal pula menyentuh sang mawar. 

Akhirnya terkena duri di jari, pedihnya sampai ke 
ulu hati. Tidur malam sampai termimpi-mimpi. 
Jiwa meracau setengah mati.

Lebih malang apabila ada jejaka berhati suci mahu memetik si mawar yang terpikat di hati. Rupanya 
tertipu dengan perasaan sendiri. Si mawar bukan 
hanya berduri, bahkan mempunyai racun 
tersembunyi. Terhina, malu dan terasa seperti 
tiada harga diri apabila ditolak mentah-mentah 
atas alasan ‘ kau syok sendiri’.

Itu sudah dianggap satu kecelakaan. Bukan 
mudah untuk diterima oleh seorang lelaki, 
apatah lagi jika benar-benar punyai hasrat 
suci di hati.

Namun sebenarnya, kecelakaan dari fitnah wanita 
adalah jauh lebih hebat dan dahsyat daripada itu. Setakat makan hati, itu masih kecil sebenarnya.

Al-Qurthubi pernah menulis suatu kisah berkenaan fitnah kaum wanita di dalam risalahnya At-Tazkirah 
Fi Umuril Akhirah. Fitnah yang bisa mengeluarkan seorang lelaki dari agamanya sendiri!

Kisah seorang lelaki yang melazimi masjid dan 
gemar melaungkan azan. Bererti seorang yang 
istiqamah datang awal ke masjid. 

Wajahnya bersinar dengan cahaya ketaatan 
dan ketenangan, bahkan menjadi ikon kebaikan 
dalam masyarakat. Setiap hari dia memanjat 
tangga menara untuk melaungkan azan. 

Suatu hari, ketika menaiki tangga menara, dia terpandang tingkap suatu rumah yang dimiliki 
oleh orang Nasrani, lalu terlihat di dalamnya 
puteri tuan rumah tersebut. 

Terpegun dengan kecantikannya, dia menuruni 
menara dan pergi ke rumah tersebut lantas 
menemui si wanita.

Wanita tersebut terkejut dengan kehadirannya 
lalu bertanya ; apa yang engkau mahu? 
Dijawab oleh pemuda seakan terpukau, aku 
mahukan engkau. Tanya si wanita lagi, kenapa? 

Dijawabnya, kerana hatiku telah terpaut dengan kecantikanmu dan engkau sebenarnya telah 
merampas hatiku.

Si wanita terdiam lalu berkata ; engkau muslim, sedangkan aku nasrani. Ayahku tidak akan membenarkan aku mengahwini muslim. 

Terus dijawab oleh si lelaki ; jika begitu, aku masuk nasrani. 

Si wanita lalu berkata ; kalau engkau masuk nasrani, 
aku bersedia. 

Akhirnya si lelaki murtad dari agamanya dan mengahwini wanita tersebut. Dia tinggal bersama 
wanita tersebut sehinggalah suatu hari dia naik ke bumbung rumah lalu ditakdirkan Allah, dia terjatuh 
dari bumbung tinggi tersebut dan meninggal dunia.

Maka alangkah rugi segala kerja buatnya dan 
rugilah segala amalannya. Mati di dalam kesudahan yang buruk ( suul khaatimah ) hanya kerana cubaan kecantikan dari seorang wanita.

Bukankah itu suatu kecelakaan yang paling besar?

TERPIKAT
Target syaitan adalah memastikan kita 
– para jejaka – terpikat dengan kaum wanita
Biar apapun status wanita tersebut. 

Celah mana ada kelompongan, syaitan akan 
pantas mengambil jalan. Sebab itu soal ikhtilat 
wajib dititikberatkan. 

Ia wajib menjadi antara fokus utama dakwah 
dalam masyarakat, apatah lagi buat mereka 
yang mempunyai kuasa.

Soal siapa si wanita, itu tidak penting. Berapa 
umurnya, statusnya, guru, ustazah, apa sahaja. 
Semua itu tidak menjadi halangan untuk syaitan 
mencari jalan supaya para lelaki terjerumus ke 
kancah zina dan maksiat.
Ambillah ibrah dari betapa banyak kisah yang 
sampai kepada kita.

Ada di antaranya, di peringkat awal langsung 
tidak pernah suka, bahkan mendabik dada 
‘mustahil untuk suka’. 

Katanya, si wanita tidak cantik rupa. Akhirnya, 
sedikit demi sedikit syaitan tonjolkan ‘kecantikan’ 
si wanita, di kala si lelaki lupa bahawa cantik pada wanita bukan semata-mata rupa parasnya. 

Bahkan antara faktor cantiknya wanita adalah keterampilan dan cara si wanita membawa diri 
dalam pergaulannya. 

Cara bercakap, cara senyum, cara memberi 
respon, cara bertanya dan seribu satu yang lain. 
Inilah keunikan wanita dan inilah juga lubang-
lubang yang di ambil kesempatan oleh syaitan 
bagi menyesatkan para jejaka.

DOA DAN USAHA
Takutlah kamu kepada fitnah wanita.
Apabila Nabi s.a.w sendiri yang mengingatkan, 
maka yakinlah bahawa impak daripadanya sangatlah besar. 

Jangan dipandang enteng dan jangan diambil 
mudah. Jangan diperkecilkan soal ikhtilat antara 
lelaki dan wanita. Jangan diambil ringan hubungan-hubungan yang tidak terjaga atas nama ‘biasa-biasa saja’.

Dalam kelembutan seorang wanita, dalam 
tangisannya yang kita kata sebagai tanda 
lemahnya dia, engkau wahai lelaki boleh 
menangis dan meratap berpuluh kali ganda 
lebih hebat jika terkena fitnah mereka. 

Seorang lelaki di mercu kejayaan, dihormati 
dan disanjungi, boleh menjadi hina dina 
sekelip mata hanya kerana fitnah dari wanita.

Dan sesungguhnya, kita benar-benar bermohon daripada Allah agar diselamatkan dari fitnah kaum wanita

Benarlah sabda Nabi s.a.w bahawa mereka 
adalah sedahsyat-dahsyat cubaan yang 
ditinggalkan selepas pemergian Baginda!!!

FITNAH WANITA : JANGAN DIBUAT MAIN MAIN!!! BUKAN PERKARA ENTENG!!! roseisred


Category: Update
ARTIS MELETOP

Penerbit filem Metrowealth International Group (MIG) David Teo berasa pelik apabila single lagu pertamanya berjudul Kacang tidak diterima baik oleh pihak stesen radio tempatan sedangkan ia mendapat sambutan di YouTube dengan jumlah lebih 112,000 tontonan.

David berkata, lagu yang turut menampilkan penyanyi Fida Ibrahim, Zarul dan Cat Farish itu hanya dimainkan selama seminggu di beberapa buah stesen radio menerusi segmen lagu baru tempatan dan kemudian ia tidak lagi ke udara.

“Mereka (pihak radio) menganggap lagu itu tidak mencapai piawaian seperti yang dikehendaki.

“Jika benarlah lagu saya itu biasa-biasa sahaja, tidak mungkin Kacang mendapat jumlah tontonan yang tinggi di YouTube, malah ia masih lagi ditonton sehingga kini. Malah liriknya juga sarat dengan mesej yang berguna buat masyarakat kita,” katanya yang dihubungi mStar Online.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Tambah David, dia tidak terkilan pun dengan mana-mana stesen radio kerana menganggap Kacang sudah mencetuskan fenomena tersendiri walaupun hanya menerusi di YouTube sahaja.

David Teo Selar Stesen Radio Enggan Putar Lagu Nyanyiannya david

David Teo

Bagaimanapun, David menyifatkan kebanyakan stesen radio di negara ini terlalu syok sendiri kerana memutarkan lagu-lagu yang diminati pihak stesen terbabit tanpa mengikut trend terkini di media sosial.

“Sebelum ini saya memberikan lagu Kacang kepada stesen radio untuk mereka jadikan ia sebagai eksklusif sebelum memuat naik klip video di YouTube. Malangnya ia hanya dimainkan untuk beberapa kali sahaja.

“Patutlah… baru saya faham mengapa ramai penggiat muzik berbakat hanya popular di laman sosial, tetapi tidak secara arus perdana.

“Sudah tiba masanya pihak radio mengubah format mereka mengikut cara media sosial yang lebih kemas kini berbanding cara mereka memilih lagu,” tegasnya.

Sementara itu, David berkata, dia telah melaburkan sebanyak RM30,000 untuk lagu tersebut termasuklah kos pembikinan klip video bagi memberikan kualiti yang terbaik buat penonton yang menyaksikannya.


Category: Update
ARTIS MELETOP

Setahun Tempoh Pantang Bersalin Che Ta Agar Kekal Cantik che%2Bta
Rozita dan suaminya Zain Saidin tidak sabar menanti kelahiran bayi mereka.

Pelakon Rozita Che Wan akan menjaga pantang bersalin dan hanya memilih makanan tertentu selama setahun untuk mengekalkan kecantikan tubuh badannya.

Rozita atau lebih mesra dengan panggilan Che Ta, 41, berkata, dia akan mengelak mengambil makanan tidak berkhasiat, sejuk dan berangin yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada diri di usia tua.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

“Saya sangat titik beratkan tentang pantang selepas bersalin termasuklah tidak keluar rumah 45 hari dan pantang makan untuk jaga badan.

“Biasanya saya akan berpantang dengan hanya memilih makanan tertentu dalam masa setahun sehingga kadang-kala menyebabkan saya hilang selera seperti tidak lagi gemarkan sayur sawi,” ujarnya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka anjuran syarikat Laugh Out Loud milik penyanyi Dafi dan pengurus artis, Afeeq di Binjai 8, Premium Soho di sini Rabu lalu.

Majlis turut dihadiri suami Che Ta iaitu Zain Saidin, Sasha Saidin, Zaina Zain, Sabhi Sadhi, Sherry Ibrahim, Fazli Zainal dan Marsha Milan.

Rozita yang kini hamil tujuh bulan juga mengakui kecewa terhadap segelintir wanita yang mengabaikan amalan berpantang kerana mereka menganggap amalan itu sesuatu yang tidak penting.

Katanya, perkara tersebut merupakan amalan tradisional yang sememangnya berkesan untuk kebaikan kesihatan serta telah diamalkan nenek moyang sejak zaman dahulu.

“Saya kesal melihat wanita yang tidak jaga pantang, walaupun mereka kata mereka kuat untuk keluar atau melakukan aktiviti ketika dalam tempoh berpantang, namun kesan yang akan mereka dapat ketika hari tua.

“Saya lihat emak saya masih kuat walaupun usia dia sudah lanjut. Ini adalah kerana amalan dia yang sangat menjaga pantang ketika bersalin dahulu.

Setahun Tempoh Pantang Bersalin Che Ta Agar Kekal Cantik

Tambah Rozita, selepas bersalin nanti dia akan dijaga oleh ibunya, Zabedah Saad yang kini berusia 62 tahun.

Dalam pada itu, Rozita mengakui sudah mempunyai nama untuk anak perempuannya dan akan didedahkan pada majlis cukur jambul iaitu tujuh hari selepas kelahiran bayi tersebut.

Bagaimanapun, Rozita berkata, ia akan menjadi hak siaran eksklusif stesen televisyen Astro terlebih dahulu.

Sementara itu, Rozita berkata, suaminya pelakon Zain Saidin merupakan orang yang paling teruja untuk menanti kelahiran bayi itu.

Katanya, Zain tidak membenarkan dia untuk pergi membuat pemeriksaan kandungan itu sendirian tanpa kehadirannya.

“Dia paling teruja, kalau nak pergi check-up, tidak boleh pergi tanpa dia. Sampaikan jadual check-up saya terpaksa ditukar mengikut jadual penggambaran dia.

“Kalau dalam bilik check-up, dia paling sibuk bertanya macam-macam pada doktor dan ambil banyak gambar bayi untuk simpanannya,” katanya.

Selain bayi yang bakal lahir, Che Ta turut mempunyai dua orang anak lelaki hasil perkahwinanya terdahulu iaitu Ammar Effendy, 18, dan Aniq Ezzra, 16.


Category: Update

Khalid Samad  minta sultan tidak diberi kuasa mutlak lantik MB.


KHALID GEREJA MENYERLAHKAN LAGI AGENDA REPUBLIKAN MALAYSIA!!!! FORUM KRISIS SELANGOR KHALID SAMAD PAS 1801814 TMINAZIRSUFARI 09


KHALID GEREJA MENYERLAHKAN LAGI AGENDA REPUBLIKAN MALAYSIA!!!! khalid%2Bsamad

Nampaknya si pekakas liberal sorang ni nak lagak 
hero, sedangkan pas sendiri mengatakan tak mau 
ada konflik dengan sultan, tapi si khalid samad 
bangkai siamang ni bukan main sedap mulut dia 
dok pot pet nampaknya..

“Sultan tidak sepatutnya diberi hak mutlak melantik menterI besar kerana sistem yang menjadi amalan 
di negara ini adalah sistem raja berperlembagaan,” 
kata Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.


Ni mesti kuat sangat jilat dan hirup lendir anwar  
dan dap kiasu ni, sampai lahanat ni sanggup 
keluarkan kata bodoh yang paling celaka-headbomb.

KHALID GEREJA MENYERLAHKAN LAGI AGENDA REPUBLIKAN MALAYSIA!!!! khalid%2Bgereja%2Bbjsq

Para pengguna Internet (netizen) kini sudah mula memberikan pandangan sultan tidak sepatutnya diberi hak mutlak melantik menteri besar kerana sistem yang menjadi amalan di negara ini adalah sistem raja berperlembagaan, kata Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad. 


Katanya, komuniti netizen mula membangkitkan perkara itu ekoran krisis menteri besar di Selangor selepas PAS menyerahkan dua nama kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk dipersembahkan kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

“Netizen berkata, kita tidak sepatutnya memberikan kuasa mutlak kepada Sultan untuk menentukan menteri besar, kerana ini sistem raja berperlembagaan,” katanya ketika ditanya mengapa PR tidak menyerahkan dua nama calon menteri besar kepada sultan.


“Pengguna Internet, ahli akademik dan Tun Dr Mahathir Mohamad yang kata seperti ini,” dakwa Khalid pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam hari ini berkata.

Pakatan memutuskan menghantar nama Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, sedangkan sebelum itu PAS mencalonkan dua nama iaitu Dr Wan Azizah dan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali.



Pakatan kemudiannya sepakat menghantar hanya nama Dr Wan Azizah selepas Azmin memutuskan menarik diri demi memberi keutamaan kepada keputusan parti.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu berkata, meskipun mereka menghantar lebih daripada satu nama kepada sultan, pemerintah itu tetap hanya akan memilih satu nama.

“Namakan siapa sahaja daripada PKR, dan mereka akan tarik diri dan beri laluan kepada Dr Wan Azizah.

“Oleh kerana PAS tetap akan beri dua nama, nama yang kedua hanya disokong oleh PAS, sedangkan nama pertama terdapat dalam senarai ketiga-tiga parti.




“Walaupun nama Azmin dikekalkan dalam senarai, PAS sahaja tidak cukup untuk membentuk majoriti sedangkan Dr Wan Azizah mendapat sokongan ketiga-tiga parti dan jelas calon yang dapat sokongan majoriti,” kata Khalid Samad kepada pemberita.

Bulan lepas, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah murka dengan ahli Parlimen Shah Alam itu kerana mempersoalkan kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dan mencadangkan kuasa itu ditarik balik.

Baginda turut memberi amaran kepadanya supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

“Beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang berwaspada di dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais di dalam menasihati beta mengenai agama Islam,” katanya.

Sementara itu, mengulas berkenaan penyelesaian luar mahkamah antara Khalid Ibrahim dan Bank Islam Malaysia Bhd (BIMB), beliau memberitahu media pertemuan hampir dua jam dengan peguam yang mewakili menteri besar itu sia-sia.

Ini kerana mereka masih gagal mendapatkan butiran terperinci penyelesaian kes tersebut.

Beliau berkata, menteri besar itu seharusnya memberikan penjelasan lanjut penyelesaian hutangnya bernilai lebih kurang RM70 juta dengan BIMB di luar mahkamah kerana pemimpin PKR melihatnya seakan-akan sudah “hilang kebebasan kerana dibeli.”

“Peguam Khalid Ibrahim sehingga hari ini masih gagal mendapat lampu hijau daripada beliau untuk mendedahkan kandungan perjanjian luar mahkamah berkenaan,” katanya.

“Ini merupakan persoalan utama untuk membersihkan nama beliau daripada terus disyaki sebagai seorang menteri besar yang ‘hilang kebebasan kerana dibeli’,” kata Khalid.

Katanya, beliau dan peguam PAS, Asmuni Awi juga sanggup menandatangani perjanjian kerahsiaan sekiranya perlu baginya melihat isi kandungan perjanjian tersebut.

‘Sekiranya disahkan tiada kes, kami akan menasihati rakan-rakan daripada PKR untuk menghentikan serangan mereka terhadap Khalid Ibrahim. Malangnya, peluang itu pergi begitu sahaja,” katanya.

Beliau berkata, disebabkan kedegilan menteri besar mendedahkan kandungan perjanjian tersebut, krisis di Selangor berlarutan dengan pemecatan beliau sebagai ahli PKR, pemecatan 6 Exco PKR dan DAP, dan kewujudan kerajaan Bebas pimpinan Khalid Ibrahim dengan  4 Exco PAS demi menghalang kemasukan Umno.

“Sekiranya ia dijawab dan tiada apa yang tidak betul, semua ini sudah pasti dapat dielakkan,” katanya.

Tambahnya, Khalid Ibrahim juga seharusnya tidak 
boleh marah sekiranya timbul kesimpulan yang tidak tepat berkenaan penyelesaian perjanjian di luar mahkamah itu.

“Beliau sanggup melihat segala permasalahan ini 
timbul dan berlaku walaupun sampai ke tahap jatuhnya kerajaan PR Selangor dan pecahnya PR, namun mendedahkan butiran penyelesaian luar mahkamah, tidak sekali,” katanya lagi. – 21 Ogos, 2014.


PS: KALAU DIHAPUSKAN HAK DAN KUASA SULTAN MAKA MAKIN BERMAHARAJALELALAH PUAK INI MELAKUKAN SESUKA HATI MEREKA! BERAJA DIMATA BERSULTAN DI HATI!!!

KHALID BOLEH CAKAP APA SAJA.NAMUN KATA-KATANYA HANYA BERDASARKAN TURUTAN NAFSUNYA SAJA!DAH TU KAITKAN NAMA ORANG 
LAIN PULAK TANPA KESAHIHAN YANG NYATA!

SEHARUSNYA KHALID BERUSAHA UNTUK MENGHAPUSKAN UNDANG-UNDANG TUBUH 
SEMBILAN NEGERI YANG BERAJA DI MALAYSIA 
INI  KERANA BAGINDA SULTAN BERTINDAK BERPANDUKAN UNDANG-UNDANG TUBUH 
NEGERI MASING-MASING!BUKAN MACAM 
PR BERTINDAK MENGIKUT UNDANG-UNDANG 
RIMBA BELANTARA!!!


Category: Update
Lolita Richi Manusia Barbie yang Baru Lolita%2BRichi%2BManusia%2BBarbie%2Byang%2BBaru

Lolita Richi mengklaim menjadi “Manusia Barbie” yang baru. Wanita 16 tahun ini mengaku tidak pernah melakukan operasi plastik untuk mengubah wajahnya.

Lolita memiliki lingkar pinggang 50,8cm, ukuran bra 32 F, dan memakai lensa kontak berwarna biru seperti boneka barbie.

Wanita asal Kiev, Ukraina, ini mengklaim dirinya memiliki wajah yang cantik seperti barbie tanpa operasi plastik, diet, dan Photoshop.

“Saya pikir saya adalah yang terbaik. Saya bahkan belum mendengar tentang Valeria Lukyanov,” ujar Lolita, seperti dikutip dari Mirror, Kamis (21/8/2014).

Wanita yang saat ini masih duduk dibangku SMA awalnya bergaya tomboy dan sama sekali tidak memiliki minat pada kecantikan.

“Saya tidak pernah bermain boneka saat masih kecil. Saya selalu bermain di luar rumah dengan teman-teman,” ungkap wanita cantik ini.

Baru setahun ini Lolita berpenampilan layaknya seorang barbie. Saat ini dia telah memiliki penggemar setia di jejaring sosial Rusia VK. (ger)

Klik disini untuk lihat lebih banyak 


Category: Update
Tags: ,
ARTIS MELETOP

Tangis Nabila menjiwai Saloma nabila
NABILA dan Tony masing-masing menghidupkan karakter Saloma dan P. Ramlee untuk filem biografi Saloma.

Tangis Nabila menjiwai Saloma 2
KELUARGA bahagia Amy bersama anak-anak yang kian meningkat dewasa.

HATI Nabila Huda menolak. Dia takut, malah tidak yakin dengan kemampuan diri. Permintaan pengarah filem biografi Saloma, Melissa Saila meminta dirinya melakonkan watak seniwati legenda, Allahyarhamah Saloma tidak pernah tercapai dek akal fikiran Nabila atau lebih mesra dipanggil Abil.

Pantas Nabila membuang pandang mengingati filem-filem lakonan Puan Sri Saloma. Seorang figura yang mempunyai lantunan suara yang merdu, gaya tarinya yang mempesonakan, mempunyai aura luar biasa dan juga orang kesayangan arwah seniman agung, Tan Sri Dr. P. Ramlee.

Sedangkan, luah pelakon berusia 30 tahun itu, dia jauh sekali untuk disamakan dengan seniwati agung itu.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

“Apabila mendapat panggilan daripada Kak Lis (Melissa Saila) untuk datang ke sesi uji bakat watak Saloma, saya memang tak nak pergi. Saya takut. Peminat hanya nampak saya yakin setiap kali mendokong watak. Hakikatnya, saya tiada keyakinan diri.

“Lebih-lebih lagi apabila diminta membawakan watak Saloma. Ia adalah sesuatu yang besar. Sesuatu yang berat. Saya tidak pandai menari, menyanyi apatah lagi untuk miming lagu-lagu era 1970-an.

“Saya juga tidak membesar di era beliau. Saya hanya menonton filem-filem lakonan beliau” ujarnya ketika ditemui pada majlis pelancaran filem biografi biduanita negara, Saloma di Saloma Bistro, Kuala Lumpur.

Sungguhpun begitu, anak kepada penyanyi rock terkenal, Amy Search itu tidak mahu melepaskan peluang kerana dia percaya, sekali dia melepaskan apa yang dia ada, dia tidak akan dapat peluang itu sekali lagi.

Tanpa sebarang rujukan mengenai watak Saloma, tutur Nabila, dia pergi menghadiri uji bakat tersebut.

Akhirnya, berkat seluruh emosi, jiwa dan raga melakonkan watak Saloma, Nabila berjaya.

Kanvas hidup

Tanpa Melissa, seniwati Mariani dan anaknya, Shasha, kata Nabila, dia juga tidak mungkin mampu melakonkan watak Saloma dengan jayanya.

“Kak Lis ada betulkan beberapa bahagian watak Saloma yang saya lakonkan. Saya juga banyak bertanya mengenai Saloma dengan seniwati Mariani dan juga anaknya Shasha. Selain itu, saya juga melakukan pembacaan dan rujukan menerusi filem dan YouTube beliau untuk meniru lenggok jalan dan bahasa tubuhnya,” jelasnya.

Selebihnya, akui Nabila, mood seorang bintang filem klasik itu datang secara semula jadi tatkala tubuhnya dibaluti kostum, rambutnya didandan dan solekan seperti Saloma dikenakan di wajahnya.

Saat itu, Nabila berasakan figura Saloma itu cukup dekat dan roh beliau berada dalam tubuhnya.

Kanvas hidup Nabila sebagai pelakon turut berubah apabila dia mampu membawakan watak seorang ikon fesyen dan bintang kesayangan itu.

“Watak Saloma ini akan terpahat di hati saya sampai bila-bila. Ia merupakan karya yang paling saya puas hati dapat lakonkan. Banyak pengajaran dan kenangan manis yang saya peroleh sepanjang melakonkan watak Saloma. Watak ini juga mampu membuatkan saya tersenyum setiap kali ingin melelapkan mata,” ujarnya mengenai watak Saloma yang berjaya mengubah kanvas hidupnya.

Mengenali sosok sebenar Saloma, senyuman terbit di bibir Nabila. Ujarnya, dia suka dengan perjalanan hidup, semangat dan kesungguhan wanita itu.

Biarpun tiada persamaan dengan Saloma, Nabila mengakui, dia mempunyai persamaan dari segi perjalanan hidup dan semangat yang ada dalam diri Saloma.

“Saya suka dengan perjalanan hidupnya. Semangat dan kesungguhan yang ada dalam dirinya. Tidak kisah jika kita tidak meninggalkan harta tetapi dapat memuaskan hati setiap orang dengan karya yang dilakonkan,” ungkapnya.

Hakikatnya, penonton hanya menonton filem lakonan dan hanya mendengar lagu nyanyiannya tetapi tidak tahu sikap sebenar Saloma.

Mengenali sisi sebenar Saloma, Nabila memberitahu, Saloma seorang yang bijak menyimpan rahsia. Beliau dikenali rakan sekeliling sebagai wanita yang tenang, suka bergaul baik namun tidak pernah berkongsi rahsia kehidupannya kepada sesiapa.

Beliau juga sangat menyayangi kukunya dan ia dianggap aset paling berharga buat dirinya.

“Saya mengetahui beliau suka menyimpan kuku panjang dan itu merupakan aset utamanya. Sehinggakan di akhir hayat, beliau ada menyuarakan kebimbangan mengenai kukunya yang sudah tidak cantik. Saloma juga seorang yang cukup berahsia mengenai hal peribadinya,” kongsi Nabila yang turut memberitahu Saloma juga merupakan seorang ikon fesyen.

Babak sedih

Melakonkan watak Saloma pada usia 15 hingga 45 tahun, Nabila mengakui, dia cukup tersentuh ketika menjayakan watak kesedihan Saloma apabila P. Ramlee menghembuskan nafas terakhir.

Cinta sampai mati. Itu anggap Nabila terhadap Saloma dan P. Ramlee.

“Ketika melakonkan babak P.Ramlee meninggal dunia, saya berasa cukup sedih sebab saya dapat rasakan perasaan sedih dan pilu yang dialami Saloma ketika itu. Sehinggakan ada beberapa kru produksi yang turut menangis melihat babak tersebut dilakukan,” ulasnya.

Sedikit mengenai P. Ramlee, beliau meninggal dunia pada 29 Mei 1973, pada usia 44 tahun kerana masalah jantung dan dikebumikan di Perkuburan Muslim Jalan Ampang, Kuala Lumpur

P. Ramlee telah berkahwin sebanyak tiga kali. Jodoh beliau yang terakhir pada tahun 1961 adalah seorang penyanyi yang bernama Salmah Ismail atau lebih dikenali sebagai Saloma.

Filem biografi Saloma yang bakal ditayangkan di Astro First menerusi Astro First Eksklusif pada 28 Ogos ini, dibawakan dalam dua bahagian iaitu Mencuri Guruh dan Pandang Kaseh.

Setiap satu bahagian cerita tersebut mengandungi durasi selama 110 minit.

Ia dilakar berdasarkan perjalanan hidup seniwati yang terkenal mewarnai arena seni suara dan seni lakon sepanjang tahun 50-an sehinggalah 80-an.

Selain Nabila Huda, Saloma turut didokong lakonan Tony Eusoff (P. Ramlee), Azhan Rani (A.R Tompel), Sazzy Falak (Mariani), Sharifah Amani (Siput Sarawak) dan Julia Ziegler sebagai Norizan.


Category: Update
Agnes Monica Kembali Pamer Foto Tubuh Berototnya di Twitter Agnes%2BMonica%2BKembali%2BPamer%2BFoto%2BTubuh%2BBerototnya%2Bdi%2BTwitter

Cukup lama tak berkicau di Twitter, Agnes Monica alias Agnez Mo menyapa fansnya dengan dua foto terbaru dari dirinya di media sosial dengan lambang burung biru tersebut. Di foto tersebut, Agnes pamer tubuhnya yang berotot.

Foto yang diunggah pada Kamis (21/8/2014) sekitar pukul 14.00 WIB menunjukkan tubuh Agnes yang segar dan berotot. Di foto pertama, pelantun Coke Bottle ini menyamping seperti sengaja ingin menunjukkan bagian lengan, perut dan pinggul yang terlihat luar biasa.

Sedangkan di foto kedua, penyanyi yang tengah menapaki karir internasionalnya itu berpose dengan menunjukkan bagian belakang tubuhnya. Tubuh Agnes terlihat sempurna. Foto ini juga menunjukkan bahwa Agnes melakukan pekerjaan yang berat di gym.

Cewek kelahiran Jakarta, 1 Juli 1986 itu juga terlihat seksi mengenakan tank top berwarna hitam dan celana street berwarna biru muda selutut.

Agnes Monica Kembali Pamer Foto Tubuh Berototnya di Twitter Tubuh%2BBerototnya

Foto tersebut mendapat pujian dari salah seorang fans Agnes dengna akun @NEZsalsabila. @NEZsalsabila menulis: Love your body!! Coke bottle babyyy!!!

Agnes Monica kini menjadi artis yang tengah sibuk bolak-balik Jakarta-USA. Dalam beberapa tahun terakhir, pelantun Matahariku ini sedang sibuk menapaki karir internasionalnya di Negeri Paman Sam tersebut.

Single Agnes berjudul Coke Bottle yang berkolaborasi dengan Timbaland mendapat sambutan positif di dalam dan luar negeri. Selain berkolaborasi dengan Timbaland, Agnes juga tengah mempersiapkan karya-karya terbarunya dengan bekerjasama dengan sejumlah musisi internasional ternama seperti Michael Bolton, Brian McNight dll.

Klik disini untuk lihat lebih banyak 


Category: Update
ARTIS MELETOP

Da’i musim kedua tonjol kebolehan individu dai

BARISAN peserta yang bakal terbabit dalam program Da’i 2, (barisan hadapan, dari kiri) Mohd. Elyas Yusoff, Ammar Ismail, Nurul Dayana Mohd. Zahari, Asni Abu Mansor (Murabbi), Nurul Amirah Mohd. Azmi, Nik Ahmad Farhan Nik Muhammad manakala Ahmad Izzhar Ahmad Nazri (belakang, kiri), Mohd. Annas Khamis (belakang, tiga dari kanan), Wan Dazrin Wan Din (belakang, dua dari kanan), serta dua juri tetap, Ustaz Sharhan Shafie (belakang, tiga dari kiri) dan Ustaz Harryanto Rizal Rahman dan Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Ahmad Izham Omar.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

PROGRAM merebut gelaran yang dikenali sebagai Pendakwah Milenia, Da’ i kini memasuki musim kedua.

Jika musim pertama, Da’i lebih tertumpu pada cabaran berkumpulan, namun untuk musim kedua, program yang ditayangkan di TV3 itu akan memfokuskan pula kepada cabaran tugasan secara individu.

Menyedari tugasan secara berkumpulan pada musim pertama Da’i tidak dapat menonjolkan kebolehan peserta secara individu, penerbitnya, Shukri Ibrahim mengakui, pihaknya mahu lapan peserta Da’i yang bertanding untuk musim kedua lebih berdaya saing menonjolkan bakat secara individu.

“Selepas melihat cabaran yang disediakan untuk para peserta Da’i musim pertama, kami dapati peserta kurang menyerlah apabila mereka melakukan tugasan secara berkumpulan.

“Mereka tidak dapat menonjolkan kebolehan diri masing-masing. Untuk musim kedua ini, mereka akan melakukan tugasan secara individu.

“Walaupun topik yang disediakan mungkin remeh tetapi setiap peserta kena fikir bagaimana untuk menyampaikan tugasan mereka secara berkesan,” ujarnya ketika ditemui pada majlis pelancaran Da’i 2 di Sri Pentas, Damansara, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Menurut Shukri lagi, pihaknya juga mahu melihat kelebihan dan kekurangan setiap peserta sambil dibantu oleh Murabbi (pendidik) terkenal iaitu Ustaz Mohd. Izhar dan Ustazah Asni Abu Mansor.

Seramai lapan peserta Da’i 2 bakal bersaing bagi meraih gelaran Pendakwah Milenia yang bakal membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM50,000.

Lapan finalis tersebut terdiri daripada Mohd. Annas Khamis, Nik Ahmad Farhan Nik Muhamad, Ahmad Izzhar Ahmad Nazri, Nurul Dayana Mohd. Zahari, Nurul Amirah Mohd. Azmi, Mohd. Elyas Yusoff, Wan Dazrin Wan Din dan Ammar Ismail.

Rosyam Nor

Bakal dihoskan oleh Datuk Rosyam Nor, Shukri memberitahu, pihaknya memilih Rosyam kerana pelakon dan penerbit terkenal itu seorang yang berpengaruh dan berkaliber.

“Saya dapat maklumat yang Datuk Rosyam kini sedang memperlahankan aktiviti lakonannya. Jadi, saya berjumpa dengannya dan menawarkannya pengacara program ini (Da’i 2).

“Alhamdulillah, beliau suka. Cuma, beliau memberitahu tidak pernah diberi peluang untuk mengacarakan program sebegini,” ulasnya mengenai pemilihan Rosyam.

Sementara itu, Rosyam memberitahu, beliau pada mulanya berasa berbelah bahagi menerima tawaran sebagai pengacara Da’i 2..

Namun, apabila diberitahu program itu bersifat santai dan tidak semestinya seorang ustaz menjadi pengacara, Rosyam akhirnya menerima tawaran tersebut.

“Pada mulanya, saya tertanya-tanya kenapa saya dipilih. Tetapi, mereka menerangkan Da’i merupakan program agama yang bersifat santai.

“Jadi, saya akan cuba menyampaikannya secara santai dan memberikan sedikit ilmu yang saya ada.

“Mungkin ada masanya saya turut menguji minda para peserta untuk menjadikan program musim kedua itu lebih mendebarkan,” luahnya yang tidak gentar dikritik masyarakat.

Kata Rosyam, orang ramai berhak memberi komen dan daripada situ beliau akan cuba mempelbaiki diri menjadi lebih baik.

Sedar, orang ramai hanya mengenalinya sebagai pelakon dan penerbit, Rosyam mengakui, beliau akan menonjolkan sisi lain yang tidak pernah diketahui orang ramai selama ini.

Da’i 2 mula ditayangkan pada 15 Ogos, setiap hari Jumaat, pada pukul 9 malam.

Program itu juga boleh ditonton melalui laman sesawang Tonton di www.tonton.com.my.


Category: Update
Kasih Seorang Sahabat – Bilal Bin Rabah!!! islam32
Menceritakan tentang Rasulullah SAW,makhluk yang sangat dicintai dalam hati kamu.Seagung-agung makhluk yang dicintai daripada ciptaan ALLAH semuanya.
Ketika kamu mendengar nama “Muhammad”,apakah yang dilakukan oleh hati kamu terhadap nama ini?
Apakah yang dilakukan oleh hati kamu terhadap nama ini??
Apakah yang menyentuh hati kamu?
Saidina Bilal bin Rabbah ketika berpindahnya Baginda SAW kepada rafiqul ‘ala..Kisah ini di “hassan” kan oleh sebahagian ahli huffaz hadis.Setelah mana berpindahnya Baginda SAW kepada rafiqul ‘ala,beliau tidak mampu lagi menetap di Madinah.

Kerana kesemuanya disitu mengingatkan Bilal pada peristiwa-peristiwa yang berlaku bersama Baginda SAW,lantas dia berpindah ke tanah Syam,ke negeri yang penuh suci lagi berkat kerana pernah didoakan Nabi SAW.Beliau berpindah ke “Daraya” dekat dengan Damsyik dan berkahwin di sana.
Kemudian beliau terjaga pada suatu hari dalam keadaan menangis.Bertanya isterinya “Apakah yang membuatkan dikau menangis?”

Beliau menjawab “Aku bermimpi melihat Rasulullah SAW malam tadi..”

Adakah memberi makna bagi kamu ketika mendengar kata-kata : “Aku bermimpi melihat Rasulullah SAW”??
Adakah tergerak dihati kamu kerinduan untuk melihatnya?
Baginda SAW bersabda seperti yang telah disebut dalam sohih bukhari dan muslim.”Barangsiapa melihatku didalam mimpi,sesungguhnya dia melihatku sebenar-benarnya”.

Tidaklah baginda bersabda demikian melainkan hanya untuk menggerakkan hati kamu  kerinduan terhadapnya.

“Aku bermimpi semalam melihat Rasulullah SAW bersabda :”Wahai Bilal,apakah keasingan ini?tidakkah sekarang ini waktu untuk kamu menziarahi aku?”

Keluar Bilal menziarahi Kota Madinah.
Pada kisah ini ada penceritaan yang agung diantaranya :
Ketika tibanya di Madinah lantas beliau menangis dengan tangisan yang tak dapat dibendung.Saidina Abu Bakar As Siddiq r.a.h bertemunya berkata : 

“Wahai Bilal,mengapa kamu tidak kamu melaungkan azan bagi kami seperti mana azankan bagi Rasulullah SAW suatu ketika dahulu?”

Bilal berkata :”Maafkan aku wahai khalifah Rasulullah SAW,demi ALLAH aku tak mampu melaungkan azan di Kota Madinah ini selepas kewafatan Baginda.

Kerana dahulu setelah aku selesai azan,aku terus menuju ke bilik Rasulullah SAW dan berkata :”Solat ya Rasulullah SAW”..dan sekarang macam mana pula hendak aku berkata sedemikian..”
Saidina Umar r.a.h pun juga begitu..Kemudian bertemu Saidina Hasan dan Hussain.
Salah seorangnya berumur 8 dan seorang lagi berumur 7 tahun.Ketua pemuda ahli syurga.Bilal memeluk kedua mereka dan menangis.

Tercium pada kedua mereka wangian milik atuk mereka SAW.Saidina Hasan dan Hussain meminta Bilal untuk melaungkan azan.Beliau tidak mampu menolak permintaan kedua mereka dan terus beliau naik ketempat yang pernah beliau berdiri azan ketika zaman Rasulullah SAW.
Ketika beliau azan “ALLAHU AKHBAR ALLAHU AKHBAR”,terkejut penduduk Kota Madinah.
“ALLAHU AKHBAR ALLAHU AKHBAR” berteriak manusia di rumah “Adakah diutuskan semula Rasulullah SAW?”
Mereka teringat suara azan ini ketika hidupnya Baginda SAW suatu ketika dahulu.
“ASYHADU AN LA ILAHA ILLA ALLAH” keluar semua lelaki dari rumah mereka.Keluar mereka dari pasar-pasar mereka.
“ASYHADU AN LA ILAHA ILLA ALLAH” keluar wanita dari rumah-rumah mereka.Lelaki dan wanita semua keluar ke lorong-lorong Kota Madinah berteriak : “Adakah diutuskan semula Rasulullah?”
“Adakah diutuskan semula Rasulullah?”
Ketika mana sampainya azan Bilal kepada “ASYHADU ANNA MUHAMMAD RASULULLAH” terasa kesedihan yang sayu,beliau tidak mampu menyempurnakan azannya.


Lantas turun dari tempat azannya.Berkata perawi kisah..Madinah tidak pernah kelihatan sedih sayu begitu selepas kewafatan Baginda melainkan pada hari Bilal melaungkan azan “ASYHADU ANNA MUHAMMAD RASULULLAH”.

Kisah ini disebut semula,agar kita rasai sedalam-dalamnya kalimah “AKU BERSAKSI BAHAWA MUHAMMAD ITU RASULULLAH”

Jika tidak ada Baginda,tidaklah kamu mengenali azan dan juga tidaklah kamu mengenali solat.Juga kamu tidak mengenali “LA ILAHA ILLA ALLAH” dan tidak sempurna keimanan seseorang itu sehingga menjadikan Baginda orang yang sangat dicintai dari dirinya.


“Tidak sempurna iman seseorang kamu sehingga menjadikan aku (Rasulullah) orang yang sangat dicintai dari dirinya.Dan telah ALLAH jadikan kecintaan padaNYA bersangkut paut dengan kecintaan terhadap Baginda SAW.


Tidak ALLAH jadikan kecintaan padaNYA bersangkut paut dengan kecintaan terhadap makhlukNYA.Melainkan hanya dengan Saidina Muhammad SAW.
“Katakanlah jika kamu benar-benar mencintai ALLAH maka ikutilah aku (Rasulullah)..” surah ali imran :31
Dan hasil dari mencintai Rasulullah,ALLAH akan mencintai kamu.Tidak cukup hanya sekadar kamu mencintai ALLAH.Bahkan menjadi kecintaan pada ALLAH itu menyebabkan lahirnya kecintaan terhadap Baginda SAW.


Bagaimana kamu mendengar azan suara azan lima kali sehari pada setiap hari berulang kali menyebut “ASYHADU ANNA MUHAMMAD RASULULLAH”.
Kamu tahu menyahutnya “ASYHADU ANNA MUHAMMAD RASULULLAH” selepas azan itu sunnah.Adakah dengan hati yang hadir,dengan hati yang sentiasa berhubung dengan Baginda SAW yang mulia ini?
Dengan kekasih yang dicintai ini Rasulullah SAW?
Kamu tahu menyebut “kami redha dengan ALLAH sebagai tuhan yang telah menghantarkan kepada kami Rasul Muhammad SAW.Kamu tahu menyebut “kami redha dengan ALLAH sebagai tuhan dan kami redha dengan saidina Muhammad sebagai Nabi.Dan kami redha dengan Islam sebagai agama”.
(Terjemahan majlis ilmu kalam Syeikh al Habib Ali al Jufri)

Category: Update
Uhh…Gelas Sampanye Ini Berbentuk Payudara Kiri Kate Moss Gelas%2BSampanye%2BIni%2BBerbentuk%2BPayudara%2BKiri%2BKate%2BMoss

SEBUAH merek sampanye, yang sangat menggemari supermodel Kate Moss, telah berkolaborasi dengan perajin gelas. Mereka membuat gelas berbentuk payudara kiri Kate Moss.

Supermodel berusia 40 tahun tersebut telah berkolaborasi dengan seorang perajin gelas dan restoran untuk membuat gelas sampanye. Adalah 34 Restaurant di Mayfair, London, Inggris, yang membaut cetakan payudara ibu satu anak ini.

Hasilnya, gelas tersebut didesain dengan abstrak dan rumit saat dipegang dari berbagai sudut. Gelasnya memiliki bentuk melengkung yang indah serta terdapat tanda tangan Moss.

Kate Moss dikabarkan akan datang pada peluncuran gelas sampanye tersebut pada awal Oktober nanti. Para tamu penting yang diundang akan diajak minum dengan gelas model vintage tersebut. Namun, gelas ini tidak akan diperjualbelikan secara luas.

Gelas sampanye seperti ini pernah ada di zaman Versailles. Ketika itu, seorang seniman membuatkan gelas yang dicetak dari payudara kiri Maria Antoinette.

“Saya sangat bersemangat berpartisipasi dalam proyek ini. Suatu kehormatan untuk bisa seperti Marie Antoinette. Dia merupakan karakter yang sangat menarik dan ‘nakal’. Dia selalu dikaitkan dengan perayaan dan saya senang bisa membuat gelas yang indah ini,” kata Kate Moss, seperti dilansir dari Telegraph, Kamis (21/8/2014). (ftr)

Klik disini untuk lihat lebih banyak 


Category: Update
Tags: ,
Halaman 1 dari 19612345...102030...Akhir »

Komentar Terakhir